« Oktobar 2019 »
Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Federalno Ministarstvo trgovine
Ante Starčevića bb, Mostar 88000
Tel: 036/310-148 (centrala)
Fax: 036/318-684
 
Sektor za vanjsku trgovinu
036/318-685
Odsjek za cijene (prijava – OPC obrasci)
Tel: 036/356-448
Fax: 036/327-936
Odsjek za analizu tržišta (XML obrasci)
Tel: 036/312-622

Aktuelno iz Ministarstva

Utorak, 30 Avgust 2016 15:42

Ministar Vujanović potpisao ugovore o dodjeli sredstava udruženjima potrošača

Ministar Zlatan Vujanović Ministar Zlatan Vujanović Foto: FENA

U ponedjeljak, 29.8.2016. godine, u zgradi Vlade Federacije Bosne i Hercegovine u Mostaru, federalni ministar trgovine Zlatan Vujanović potpisao je ugovore sa predstavnicima udruženja potrošača o dodjeli sredstava za podršku u 2016. godini.

Ove godine je u Budžetu FBiH osigurano 70.000,00 KM za provođenje projekata i sufinansiranje redovnih aktivnosti udruženja. Po Javnom pozivu su zaprimljene prijave šest udruženja i Saveza udruženja za zaštitu potrošača BiH, od kojih su pet udruženja ispunili sve uslove za dodjelu sredstava, dok su prijave Saveza i jednog udruženja odbačene iz formalnih razloga. Nakon ocjene i bodovanja, po javno objavljenim kriterijima, udruženjima je ukupno raspoređeno 65.933,10 KM.

Korisnici sredstava u ovoj godini su:

- Klub potrošača Odžak
- Savjet potrošača Bosansko-podrinjskog kantona Goražde
- Klub potrošača Tuzla
- Udruga za unapređenje kvaliteta življenja FUTURA Mostar
- Udruženje potrošača Kantona Sarajevo

Federalno ministarstvo trgovine kao jedan od nosilaca zaštite potrošača je u svom planu rada za 2016. godinu kao jedan od ciljeva utvrdilo unapređenje zaštite prava i ekonomskih interesa potrošača.

Ekonomski interes potrošača i njegova zaštita je jedno od osnovnih prava potrošača koje se ostvaruje kako provođenjem propisa od strane nadležnih organa na svim nivoima vlasti, tako i aktivnostima i djelovanjem udruženja za zaštitu potrošača.

Iako je od donošenja Zakona o zaštiti potrošača BiH iz 2006.god. učinjen određeni napredak u ovoj oblasti kontinuirana je obaveza za unapređenje postojećeg sistema zaštite potrošača, kako bi isti vremenom postao kompatibilan onome u EU. U tom pogledu se i dalje treba fokusirati na harmonizaciju pravnih propisa BiH sa komunitarnim pravom, jačanje institucionalnih kapaciteta, jačanje sistema nadzora nad tržištem, bolju informisanost i upoznavanje javnosti o potrošačkim pravima, te jačanje udruženja za zaštitu potrošača.

U podizanju javne svijesti, edukaciji i povećanju informisanosti potrošača o njihovim pravima i obavezama značajnu ulogu imaju i udruženja potrošača, pa Ministarstvo za sufinansiranje njihovog rada u Budžetu F BiH redovno osigurava finansijska sredstva.

Cilj koji se nastoji ostvariti davanjem podrške udruženjima je da se i kroz njihov rad što više građana upozna sa potrošačkim pravima i obavezama, te da u skladu sa svojim kadrovskim mogućnostima pružaju pomoć potrošačima u slučaju kada su im potrošačka prava povrijeđena.

Ovom prilikom moramo istaći činjenicu da udruženja potrošača nemaju finansijsku podršku sa državnog nivoa, dok je ta podrška sa lokalnog nivoa minimalna.