« Novembar 2019 »
Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
Federalno Ministarstvo trgovine
Ante Starčevića bb, Mostar 88000
Tel: 036/310-148 (centrala)
Fax: 036/318-684
 
Sektor za vanjsku trgovinu
036/318-685
Odsjek za cijene (prijava – OPC obrasci)
Tel: 036/356-448
Fax: 036/327-936
Odsjek za analizu tržišta (XML obrasci)
Tel: 036/312-622

Aktuelno iz Ministarstva

Četvrtak, 16 Mart 2017 16:21

Ministar Vujanović: Potrošače treba educirati kako da ostvare svoja prava

Federalni ministar trgovine Zlatan Vujanović ocijenio danas je na okruglom stolu "Pravo potrošača na reklamaciju u teoriji i praksi", koji je, uz financijsku potporu Federalnog ministarstva trgovine, organizirala Udruga "Futura" u Mostaru, kako Zakon o zaštiti potrošača FBiH pruža razne mogućnosti kada su u pitanju njihova prava. Međutim, po njegovim riječima, nije siguran koliko oni stvarno konzumiraju ta zakonska prava.

- Ekonomske analize pokazale su kako je predvidiv značajan broj proizvoda s nedostatkom i po logici vjerojatnosti, značajan broj potrošača imat će tu nelagodu da konzumira taj proizvod - kazao je ministar Vujanović.

Istaknuo je kako je kroz udruge za zaštitu potrošača potrebno educirati potrošače kako i na koji način mogu ostvariti svoja prava.

Predsjednik Udruge za zaštitu potrošača "Futura" Mostar Marin Bago izjavio je kako je jedno od najvažnijih prava potrošača pravo na reklamaciju, a proizvod s nedostatkom razlog je zbog kojeg potrošači najčešće ulažu prigovor.

- Reklamacija na proizvod jako je važna jer je to prvi korak zaštite potrošača. Međutim, postoji dosta problema na terenu u slučajevima kada trgovci nisu informirani, kada se zakon ne poštuje i kad inspekcija ne izlazi na teren - kazao je Bago.

On je pojasnio kako Zakon o zaštiti potrošača djeluje kroz dva mehanizma i to kroz komercijalno jamstvo koje nudi trgovac i zakonsko jamstvo koje nudi država.

- U slučaju kada se potrošač pozove na komercijalno jamstvo ima pravo servisirati proizvod, dobiti novi ili drugi proizvod za istu vrijednost, a kada je zakonsko jamstvo u pitanju potrošač može tražiti i povrat novca. Zakonsko jamstvo traje dvije godine dok komercijalno jamstvo ovisi o trgovcu, stoga je važno znati da kada vam trgovac ponudi jamstvo od dvije godine zapravo vam nije ponudio ništa jer vam to zakon omogućuje - kazao je Bago.

Federalni tržišni inspektor Zlatko Glavinić je govorio o iskustvima na terenu i naglasio neupućenost potrošača.

vujanovic potrosaci2

- U većini slučajeva potrošači nam se javljaju prije nego su se pismeno obratili trgovcu. Prva i osnovna stvar kod reklamacije je da se kupac pismeno obratiti trgovcu jer 90 posto naših izlazaka na teren je iz razloga što se potrošač nije obratio trgovcu pismeno - kazao je Glavinić, dodavši kako se svi zahtjevi potrošača uglavnom na kraju uspješno riješe.

Okrugli stol "Pravo potrošača na reklamaciju u teoriji i praksi" okupio je predstavnike nadležnih institucija, ministarstava, inspekcija, kao i predstavnike akademske zajednice i nevladinih organizacija koji će razmotriti stanje na terenu kada je u pitanju reklamacija te pokušati pridonijeti zaštiti potrošača.

Izvor: http://www.fbihvlada.gov.ba