« Novembar 2017 »
Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
Federalno Ministarstvo trgovine
Ante Starčevića bb, Mostar 88000
Tel: 036/310-148 (centrala)
Fax: 036/318-684
 
Sektor za vanjsku trgovinu
036/318-685
Odsjek za cijene (prijava – OPC obrasci)
Tel: 036/356-448
Fax: 036/327-936
Odsjek za analizu tržišta (XML obrasci)
Tel: 036/312-622

Aktuelno iz Ministarstva

ponedjeljak, 28 Avgust 2017 17:33

Za zašititu prava potrošača 70.000 maraka iz federalnog proračuna

Predstavnici Federalnog ministarstva trgovine potpisali su u Mostaru s predstavnicima udruga za zaštitu potrošača u Federaciji BiH ugovore o dodjeli sredstava za potporu njihovoga rada u 2017. godini.

Za provođenje projekata i sufinanciranje redovitih aktivnosti udruga potrošača, Federalno ministarstvo trgovine je u Proračunu Federacije BiH osiguralo 70.000 maraka.

Sredstva su dodijeljena Klubu potrošača Odžak, Savjetu potrošača Bosansko-podrinjskog kantona Goražde, Klubu potrošača Tuzla, Udruzi za unapređenje kvalitete življenja Futura Mostar i Klubu potrošača Srednje Bosne Travnik.

- Po javnom pozivu za raspodjelu sredstava prijavilo se pet udruženja potrošača i sva su ispunila uvjete za sudjelovanje u skladu s objavljenim kriterijima, nakon čega je federalni ministar trgovine Zlatan Vujanović donio odluku o raspodjeli sredstava tekućih transfera, kojom je udruženjima ukupno, za redovne i projektne aktivnosti, raspoređeno 66.687 maraka - kazala je načelnica Službe za zaštitu potrošača pri Federalnom ministarstvu trgovine Amra Vučijak.

Dodala je kako se kroz kontinuirano davanje potpore udrugama, nastoji podići javna svijest potrošača u Federacije BiH te zaštititi njihove, prije svega, ekonomske interese te povećati informiranost potrošača.

Po riječima federalnog ministra trgovine Zlatana Vujanovića, projektne aktivnosti udruga provode se već deset godina, od 2007. godine, kroz informiranje i edukaciju o pravima potrošača u skladu s propisima koji uređuju obligacione odnose i zaštitu prava potrošača.

- Udruženja potrošača savjetuju potrošače u konkretnim situacijama, a često i posreduju u rješavanju sporova između potrošača i trgovaca ili davatelja usluga - pojasnio je ministar Vujanović.

Ukazujući na važnost razvoja civilnoga sektora u segmentu zaštite potrošača, dodao je kako je nemoguće da djelatnici vladinih institucija pokrivaju u cijelosti tu oblast i da bi trebalo stimulirati i neka druge udruge koja se bave pravnim ili drugim uslugama da se uključe u tu oblast.

Predsjednik Udruge za unapređenje kvalitete življenja Futura Mostar Marin Bago kazao je kako je oblast zaštite potrošača segmentirana, da se odnosi i na zdravstvo, obrazovanje, bankarstvo, prehranu, i kako sve te segmente ne može pokriti samo jedna institucija.

Po njegovim riječima, svi potrošači u BiH, iako žive na zajedničkom ekonomskom prostoru, nemaju ista prava jer ona ovise o mjestu prebivališta, a što se, po njegovom mišljenju, kosi s tržišnom ekonomijom i direktno utječe na potrošača.

Izvor: (www.fbihvlada.gov.ba)