Novi Zakon o zaštiti potrošača FBiH u završnoj fazi
S ciljem stvaranja uslova za jednak tretman, kako potrošača tako i trgovaca, na jedinstvenom prostoru Federacije Bosne i Hercegovini i daljnjeg usklađivanja s regulativom EU, Federalno ministarstvo trgovine uz podršku projekta EU4CS (EU4CivilSociety) započelo je izradu novog Zakona o zaštiti potrošača.
Radna grupa sastavljena od predstavnika Federalnog ministarstva trgovine, predstavnika udrženja potrošača i civilnog društva na dvodnevnom je seminaru u Konjicu.
Cilj je da uz podršku projekta EU4CS, u dva dana intenzivnog rada, dovrši radna verzija zakona koji bi uskoro trebao da se nađe u parlamentarnoj proceduri.
Osnovni princip je usklađivanje sa EU direktivama u oblasti zaštite potrošača i standardima obavljanja trgovačke djelatnosti.
‘’U Evropskoj uniji zakonodavstvo o zaštiti potrošača je značajno promijenjeno, te je kroz brojne nove direktive odgovoreno na nove tržišne okolnosti.
Zbog toga postoji potreba da bude osigurana usklađenost bh. zakona sa značajnim promjenama u okviru pravne stečevine EU.
To nas je opredijelilo da se krene u izradu zakona na federalnom nivou, koji će detaljnije urediti ovu oblast i uskladiti sa inoviranim evropskim direktivama’’, kazao je federalni ministar trgovine Amir Hasičević.
https://www.fmt.gov.ba/novosti/novi-zakon-o-za%C5%A1titi-potro%C5%A1a%C4%8Da-fbih-u-zavr%C5%A1noj-fazi.html#sigProId20b8bde26b
Do sada su Federacija kao i Brčko distrikt koristili pravni okvir za zaštitu potrošača sadržan u Zakonu o zaštiti potrošača BiH, a u Republici Srpskoj primjenjuje se entitetski zakon iz ove oblasti.
Važećeg bh. Zakon je usvojen 2006. godine, od kada se zakonodavstvo o zaštiti potrošača u BiH nije mijenjalo, izuzev manje izmjene u 2015. godini.
U Mišljenju Evropske komisije o zahtjevu Bosne i Hercegovine za članstvo u EU od 29. maja 2019. godine i pratećem Analitičkom izvještaju ocijenjeno je da je BiH u ranoj fazi pripremljenosti u oblasti zaštite potrošača, te da posebnu pažnju treba posvetiti usklađivanju zakonodavstva o zaštiti potrošača na svim nivoima sa acquisem i osiguravanjem njegovog pravilnog provođenja.


