Projekat ‘zaključavamo cijene’ se produžava, broj proizvoda povećan na 50 +
U prostorijama Uprave Konzuma u Sarajevu danas je održan sastanak federalnog ministra trgovine Amira Hasičevića sa predstavnicima Udruženja poslodavaca i Udruženja potrošača, na kojem su analizirani efekti akcije ‘Zaključavamo cijene’.
Nakon dva mjeseca od početka primjene, ocijenjeno je da je akcija dala vrlo dobre rezultate, stoga će biti produžena na još tri mjeseca.
Projekat je počeo 15.12. 2023. godine, cijene su zaključane za 40 prehrambenih i higijenskih proizvoda protokol o saradnji potpisalo je 32. Trgovačkih subjekata, koji imaju oko 1.500 trgovačkih radnji diljem Federacije BiH.
Osim što je zaustavljen trend rasta cijena osnovnih životnih namirnica, cijene su snižene i ostvarene su i uštede potrošačima od 15 do 20 posto za ovih 40-tak proizvoda.
Trgovci su se odrekli dijela marži kako bi pokazali društvenu odgovornost, a potrošači su to prepoznali te je porasla prodaja proizvoda za koje su cijene zaključane.
"Ocijenili smo ovu akciju uspješnom s obzirom na to da smo u ovoj akciji uspjeli da animiramo domaće proizvođače, prije svega prehrambene industrije koji su dali svoj pozitivan stav na ovu akciju. Imali smo predstavnike velikih trgovačkih lanaca koji posluju i van teritorije BiH i jedan od zaključaka jeste da je ovakva vrsta akcije usmjerena na kontrolu cijena jedna od najboljih u regionu. Akcija je trebala trajati do 15. marta, međutim, ona ide dalje još tri mjeseca što znači da će do 15. juna cijene biti zaključane, a dodatno će se proširiti i broj artikala", rekao je federalni ministar trgovine Amir Hasičević.
‘’Projekat ‘zaključavamo cijene’ pozitivan je primjer saradnje vlasti i realnog sektora. Ovo je primjer kako bi trebalo sarađivati i u buduće kako bismo svi imali benefite,’’ ocjena je Nihada Imširovića predsjednika Uprave Konzuma i Mercatora.
‘’Tržište se stabilizovalo i faktički nema osnova za bilo kakve nove mjere , ali sudeći po raspoloženju učesnika i dobroj saradnji sa ministarstvom trgovine I ministrom Hasičevićem, rado idemo u drugi val, i najavljujemo nastavak akcije sa dodatnih desetak proizvoda za koje će takođe biti zaključane cijene’’, kazao je Imširović.
Projektu ‘zaključavamo cijene’ svoj doprinos dali su I proizvođači koji su takođe snizili cijene određenih prendova, kako bi kupci omiljene brendove mogli kupiti po sniženoj I zaključanoj cijeni.
Jadranka Penava iz MEGGLE-a BiH ocijenila je da je ovo ‘’najkvalitetniji projekat koji je odrađen dosljedno sa sudionicima Vlade FBiH. Kritika će uvijek biti i one su dobro došle da nam budu podstrek za buduće projekte. Mi smo polučili dobre rezultate i nastavljamo saradnju’’, kazala je Penava.
Predstavnici udruženja potrošača naveli su da je, tokom prvog dijela ove akcije nestandardizovano obilježavanje cijena, odnosno proizvoda za koje je cijena zaključana, bila manjkavost. Ministarstvo trgovine će za nastavak akcije uzeti učešće u rješavanju ovog pitanja.
Ministar Hasičević ocjenjuje kako ovaj model saradnje, na bazi partnerskog dogovora, planira primijeniti i na druge projekte i akcije, na kojima Ministarstvo već intenzivno radi.
Jedan od narednih planova je i supstitucija uvoza, u prvom redu vode (za koju se sada izdvaja 300 miliona KM) a da se pri tome ne naruši sporazum o liberalizaciji tržišta. Saradnja sa trgovcima i potrošačima je i po ovom pitanju dobrodošla kaže ministar Hasičević.
On je pozvao i domaće proizvođače da se aktivno uključe u proces izrade Strategije trgovine naročito sa aspekta domaće proizvodnje.
Galerija slika
https://www.fmt.gov.ba/novosti/projekat-%E2%80%98zaklju%C4%8Davamo-cijene%E2%80%99-se-produ%C5%BEava,-broj-proizvoda-pove%C4%87an-na-50.html#sigProId03aeec6d67


